متاورس دقیقا چیست ؟

1.8k
1
متاورس دقیقا چیست؟
متا دنیای مجازی را متصور است که در آن آواتارهای دیجیتال از طریق کار، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های به هم متصل می شوند . زاکربرگ در مورد متاورژن خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت آن گونه که ما می شناسیم شود 
        متا دنیای مجازی را متصور است که در آن آواتارهای دیجیتال از طریق کار، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های به هم متصل می شوند . زاکربرگ در مورد متاورژن خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت آن گونه که ما می شناسیم شود. همه از جمله فیس بوک و مایکروسافت می خواهند صاحب متاورس شوند. اما این دقیقن چیه؟ مایک اسنایدربرت مولینا ایالات متحده آمریکا امروز  

متاورس اخیراً موضوع داغ گفتگو بوده است و فیس بوک و مایکروسافت هر دو ادعاهایی را مطرح کرده اند. اما متاورژن چیست؟ و چه زمانی به اینجا می رسد؟

نویسنده  نیل استفنسون با ابداع اصطلاح "متافورس"  در رمان علمی تخیلی خود در سال 1992 به نام "برخورد برف" اعتبار دارد، که در آن آواتارهای واقعی را تصور می کرد که در ساختمان های سه بعدی واقع گرایانه و سایر محیط های واقعیت مجازی با هم ملاقات می کردند.

از آن زمان به بعد، تحولات مختلف، پست‌های مهمی را در راه رسیدن به یک متاورز واقعی ایجاد کرده است، یک دنیای مجازی آنلاین که واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، آواتارهای هولوگرافی سه بعدی، ویدئو و سایر وسایل ارتباطی را در خود جای داده است. همانطور که متاورس گسترش می یابد، یک دنیای جایگزین فوق واقعی برای شما ارائه می دهد تا در آن همزیستی کنید.

نشانه‌هایی از متاورس در حال حاضر در جهان‌های بازی آنلاین مانند Fortnite، Minecraft و Roblox وجود دارد. و شرکت های پشت این بازی ها جاه طلبی دارند که بخشی از تکامل متاورس باشند .  

 

►آماده ایم؟ از فیسبوک گرفته تا فورتنایت، متاورس در حال فراخوانی است

◄ Call of Duty: Vanguard: Game سرگرمی خونین و هیجان انگیز بازی ویدیویی را فراهم می کند

متاورژن چیست؟

این ترکیبی از چندین عنصر فناوری، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال "زندگی می کنند". حامیان metaverse تصور می کنند که کاربران آن در همه چیز از کنسرت ها و کنفرانس ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و ارتباط با دوستان خود را حفظ کنند.

Story from  Chase This holiday season, spend confidently with one app   See More →  

متیو بال ، شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Epyllion Industries، در مقاله ای در فوریه 2021 در وب سایت خود گفت: "در حال حاضر، ما در آستانه اینترنت بعدی هستیم."

چه زمانی می توانیم انتظار دیدن آن را داشته باشیم؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) که به تازگی نامگذاری شده است، تخمین می زند که پنج تا 10 سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به جریان اصلی تبدیل شود. اما جنبه‌هایی از متاورژن در حال حاضر وجود دارد. سرعت پهنای باند فوق العاده سریع، هدست های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه روشن در حال حاضر راه اندازی شده اند، حتی اگر ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.

چند نمونه از آن چیست؟

در اینجا نگاهی داریم به آنچه امروز اتفاق می افتد که می تواند منجر به متاورژن شودفردا:

♦  متا. غول فناوری که قبلاً فیس‌بوک نام داشت قبلاً سرمایه‌گذاری قابل توجهی در واقعیت مجازی انجام داده است، از جمله خرید Oculus در سال 2014. متا دنیای مجازی را تصور می کند که در آن آواتارهای دیجیتال از طریق کار ، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های VR به هم متصل می شوند. زاکربرگ در مورد متاورژن خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت آن گونه که ما می شناسیم شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ماه گذشته پس از فاش کردن تغییر نام تجاری شرکت، گفت: «پلتفرم و رسانه بعدی حتی اینترنت غوطه‌ورتر و مجسم‌تر خواهد بود که شما در آن تجربه دارید، نه فقط به آن نگاه کنید، و ما آن را متاورس می‌نامیم». 

 

♦  مایکروسافت. این غول نرم افزاری در حال حاضر از هولوگرام استفاده می کند و در حال توسعه برنامه های واقعیت ترکیبی و توسعه یافته (XR) با پلتفرم Microsoft Mesh خود است که دنیای واقعی را با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ترکیب می کند. در اوایل این ماه، مایکروسافت برنامه های خود را برای آوردن واقعیت ترکیبی از جمله هولوگرام و آواتارهای مجازی به تیم های مایکروسافت در سال 2022 نشان داد . همچنین در کار برای سال آینده: فضاهای متصل مجازی سه بعدی قابل کاوش برای خرده فروشی و محل کار. ارتش ایالات متحده در حال حاضر با مایکروسافت در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده Hololens 2 برای سربازان برای آموزش، تمرین و مبارزه است.

♦  بازی های حماسی. تیم سوئینی، مدیر عامل شرکت سازنده Fortnite، گفته است: "این راز نیست که Epic در ساخت متاورس سرمایه گذاری کرده است." این  کنسرت توسط افرادی مانند آریانا گرانده  و تراویس اسکات برگزار می شود ، تریلرهای فیلم و اولین موسیقی و حتی تجسم مجدد "غوطه ور " سخنرانی تاریخی "من یک رویا دارم" مارتین لوتر کینگ در سال 1963 . و با MetaHuman Creator خود در حال توسعه انسان‌های دیجیتال واقع‌گرایانه است، که می‌تواند نحوه سفارشی‌سازی داپلگانگر دیجیتالی خود در بازی‌های جهان باز آینده باشد.

◄ تجهیزات واقعی در دنیای مجازی: Fortnite با Balenciaga در لباس‌هایی برای شما و آواتارتان شریک می‌شود.

► از NFL تا Air Jordan تا Ariana Grande: بزرگترین رویدادهای کراس اوور Fortnite تاکنون

♦  روبلوکس. این پلتفرم که در سال 2004 تأسیس شد، تعداد زیادی بازی تولید شده توسط کاربران، از جمله پیشنهادات نقش آفرینی مانند Bloxburg و Brookhaven را در خود جای داده است، جایی که کاربران می توانند خانه بسازند، کار کنند و سناریوهایی را اجرا کنند. ارزش روبلکس پس از عرضه عمومی در سال جاری به بیش از 45 میلیارد دلار رسیده است . در روز عرضه اولیه سهام خود در ماه مارس، دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox از همه کسانی که به این پلتفرم کمک کردند "یک قدم به تحقق چشم انداز ما از #Metaverse" نزدیک تر شد، تشکر کرد. از آن زمان، Roblox با شرکت کفش‌های اسکیت‌برد Vans همکاری کرد تا Vans World را ایجاد کند، یک پارک اسکیت‌برد مجازی که در آن بازیکنان می‌توانند لباس‌های تازه وانت بپوشند و یک باغ محدود Gucci را افتتاح کنند.، جایی که می توانید برای خود مجازی خود لباس و اکسسوری بخرید. 

♦  ماین کرافت. یکی دیگر از دنیای مجازی مورد علاقه بچه ها، Minecraft متعلق به مایکروسافت است که اساساً معادل دیجیتالی لگو است، جایی که بازیکنان می توانند شخصیت دیجیتالی خود را ایجاد کنند و هر آنچه را که می خواهند بسازند. از ماه آگوست، Minecraft دارای بیش از 140 میلیون کاربر فعال ماهانه است. در طول همه‌گیری، محبوبیت آن در بین بچه‌هایی که مجبور بودند بیشتر به ارتباطات مجازی تکیه کنند، افزایش یافته است.

برخی از شرکت های کمتر شناخته شده دنیای آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. دنیای فانتزی آنلاین  Second Life ، که در سال 2003 تأسیس شد، به عنوان یک واقعیت جایگزین در دهه دوم خود است.

 

پناهگاه آنلاین Nowhere دارای فضاهای مجازی دائمی و موقت – برای استفاده عمومی یا خصوصی – برای برگزاری کنسرت، جشنواره، گردهمایی مجدد، و کنفرانس است. Windmill Factory، شرکت تولید نیویورک که توسعه این پلتفرم را بیش از یک سال پیش آغاز کرد، پروژه هایی را برای لیدی گاگا و ناین اینچ نیلز انجام داده است.

کهکشان سنسوریوم در اوایل سال جاری دو کهکشان برنامه‌ریزی شده خود را از «جهان‌های» مختلف آنلاین برای کاوش با هدست‌های واقعیت مجازی یا رایانه‌های رومیزی افتتاح کرد. Prism، ​​اولین موردی که باز شد، 

منبع :usatoday

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعینماد اعتماد الکترونیکثبت اسناد و املاک کشورمرکز آموزش ویدئوییانجمن پرسش و پاسخفروشگاه ملیتولید کنندگانمدیریت بر مدیراننگرش ملیحیوانات و دامپزشکرسانه ملیاخبار متادانشگاه متاورساستخدام | دانش محورفروشگاه مجازی حمتبلیغات ملیبازار NFTمتاورس رنگسه بعدی متاخانه

پرسیدن سوال

هر سوالی که بخوای میتونی بپرسی...

نحوه امتیازدهی

راهنمای چگونگی امتیازدهی به شهروندان

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و طرح قالب برای این سایت میباشد.