تعریف تبلیغات مستقیم؟

5.1k
0

تعریف تبلیغات مستقیم؟

در تبلیغات مستقیم، پیام‌دهنده پیام خود را هرچند بارنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد، اما صریح و بی‌پروا به مخاطبان خود ابلاغ می‌کند. در این روش شنوندگان و بینندگان متن یا تصویری را به‌عنوان پیام و اطلاعیه‌ی تبلیغی دریافت می‌کنند و پیام‌دهندگان نیز در مقام مبلغ قرار دارند و شناخته می‌شوند.

برای نمونه در یک آگهی بازرگانی رادیویی، شنوندگان، متن آگهی را به‌عنوان پیام تبلیغاتی گوش می‌کنند و می‌دانند که صاحبان و مدیران یک بنگاه تجاری برای معرفی و فروش کالای خود و به دست آوردن سود با کمک آژانس تبلیغاتی مبادرت به صدور و پخش آگهی مشخص کرده‌اند. مهم‌ترین فایده‌ی تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آن‌ها از تبلیغی بودن پیام آگاه هستند و ازاین‌جهت در معرض غافل‌گیری قرار نمی‌گیرند و در پذیرش ذهنی یا رد آن آزاد هستند.

از ویژگی‌های تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای تبلیغ گران است. در این روش، بیش‌تر ابزارها و وسایل تبلیغی را می‌توان به کار گرفت. بااینکه در طراحی و برنامه‌ریزی تبلیغات مستقیم در مقایسه با روش غیرمستقیم، تأمل، تدبر نازک بینی کم‌تری صرف می‌شود ولی تأثیرگذاری آن سریع‌تر اما سطحی‌تر است.

مسابقات اینترنتی

مرکز آموزش 

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعینماد اعتماد الکترونیکثبت اسناد و املاک کشورمرکز آموزش ویدئوییانجمن پرسش و پاسخفروشگاه ملیتولید کنندگانمدیریت بر مدیراننگرش ملیحیوانات و دامپزشکرسانه ملیاخبار متادانشگاه متاورساستخدام | دانش محورفروشگاه مجازی حمتبلیغات ملیبازار NFTمتاورس رنگسه بعدی متاخانه

پرسیدن سوال

هر سوالی که بخوای میتونی بپرسی...

نحوه امتیازدهی

راهنمای چگونگی امتیازدهی به شهروندان

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و طرح قالب برای این سایت میباشد.